Nasza historia
Nasz Świat
Nasza historia
Grupa Davines została założona w 1983 roku we włoskiej Parmie przez rodzinę Bollati. Rozpoczęła działalność jako laboratorium badawcze produkujące wysokiej jakości preparaty do pielęgnacji włosów i skóry, przeznaczone dla renomowanych firm kosmetycznych z całego świata.
Po dziesięciu latach zdobywania doświadczeń rozpoczęliśmy produkcję kosmetyków do włosów pod własną marką Davines, przeznaczonych wyłącznie dla salonów fryzjerskich, a w 1996 roku stworzyliśmy serię produktów do skóry twarzy i ciała [comfort zone] dla profesjonalnych ośrodków SPA.
Dzisiaj, jako firma posiadająca zaszczytny tytuł B Corp, jesteśmy obecni w ponad 90 krajach na świecie. Oprócz siedziby w Parmie, nazwanej Davines Village, nasze oddziały zlokalizowane są w Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Meksyku, Deventer i Hongkongu. Współpracujemy także z lokalnymi dystrybutorami w pozostałych krajach.

Tworząc zrównoważone piękno, chcemy zachęcić ludzi do dbania o siebie, o środowisko,
w którym żyją i pracują, oraz o wszystkie rzeczy, które kochają.
Davide Bollati, Właściciel
1983

Rodzina Bollati zakłada firmę Davines w Parmie (Włochy). Firma zaczyna działalność jako laboratorium badawcze specjalizujące się w produkcji najwyższej jakości produktów do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie znanych marek kosmetycznych.
1992

Pojawia się znak handlowy Davines jako marka kosmetyków przeznaczonych dla profesjonalnego rynku fryzjerskiego. Produkty wytwarzane są w siedzibie firmy oraz w laboratoriach w Parmie.
1996

Powstaje marka kosmetyków pielęgnacyjnych przeznaczonych do twarzy i ciała [comfort zone], skierowana do najbardziej luksusowych ośrodków SPA i odnowy biologicznej.
2004–2007

Davines staje się marką międzynarodową. Firma otwiera oddziały w Londynie, Paryżu, Meksyku i Nowym Jorku.
2009

Sustainable Beauty rozpoczyna rozwój marki Davines w Polsce.
2010–2014

W Londynie, Paryżu i Deventer otwierane są Akademie szkoleniowe Davines.
2015

Otwarcie Akademii w Nowym Jorku. Marka jest dystrybuowana w 95 krajach. Wielokulturowy zespół Davines w Parmie tworzą ludzie pochodzący z 31 krajów.
2016

Davines uzyskuje certyfikację „B-Corporation” i dołącza do grona firm, które chcą być najlepsze DLA świata.
2017

Sustainable Beauty otwiera w Warszawie Akademię szkoleniową MORE INSIDE HOUSE.
2018

Nowa siedziba firmy w Parmie „Davines Village” zostaje oficjalnie otwarta.
2020

W 2016 roku grupa Davines dołącza do grupy firm B Corp z wynikiem 99 punktów. W 2023 roku, dzięki wysiłkom całej firmy, otrzymuje ponownie certyfikat z wynikiem 123,5 pkt.

Celem życia jest sprawienie, aby bicie Twojego serca zharmonizować z rytmem wszechświata, aby dopasować Twoją naturę do Natury.
J. Campbell
Davide Bollati
Prezes, Właściciel
Davide Bollati, włoski przedsiębiorca, właściciel grupy firm rodzinnych Davines i [comfort zone].
Davide rozpoczął swoją karierę jako chemik w laboratorium R&D. Następnie dołączył do działu marketingu, pełniąc funkcję kierownika produktu. Następnie otrzymał stanowisko dyrektora generalnego, by finalnie objąć posadę Prezesa Zarządu i właściciela firmy.
Opisuje siebie jako twardo stąpającego po ziemi marzyciela.
Inspiruje go pasja tworzenia zrównoważonego piękna, połączenie technologii i szacunku do środowiska naturalnego. Piękno wewnętrzne jest dla Davide boskie.
Starożytni Grecy łączyli piękno z dobrem. Forma i treść, etyka i estetyka – wszystkie elementy są ze sobą powiązane. Piękno to składniki formuł, wyrafinowane opakowania.
Davide Bollati i jego rodzina bardzo chętnie powołują do życia „zielone” obiekty. To kolejny krok do zaangażowania w zrównoważony rozwój, ponieważ fabryka w Parmie używa wyłącznie źródeł energii odnawialnej. Rodzina Bollati inwestuje także w projekt kompensacji CO2.
Uważam, że w coraz większym stopniu to na firmach spoczywa odpowiedzialność za edukowanie konsumentów i wpływanie na ich zachowania w kierunku bardziej zrównoważonego świata
Anthony Molet
Dyrektor Generalny
Decyzją Zarządu Anthony Molet w maju 2021 r. objął stanowisko Dyrektora Generalnego Grupy Davines.
Anthony wychował się w Giremountiers we Francji, zanim przeniósł się do Paryża w 1993 roku, gdzie po czterech latach ukończył prestiżową ESLSCA Business School. Następnie dołączył do nowojorskiej filii francuskiej firmy rodzinnej, produkującej wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry i włosów.
Później jego kariera potoczyła się szybko – awansował na stanowisko Dyrektora w dziale Sprzedaży Detalicznej, zyskując również tytuł Wiceprezesa Wykonawczego. W 2008 roku Anthony dołączył do Davines jako Dyrektor Generalny odpowiedzialny za region Ameryki Północnej. Podczas swojej kilkunastoletniej pracy w Davines Anthony wdrożył liczne rozwiązania, które zaowocowały stałym wzrostem, dzięki czemu Ameryka Północna stała ważnym rynkiem dla Grupy Davines.

Raport Zrównoważonego Rozwoju
BYĆ NAJLEPSZYMI DLA ŚWIATA, CZYLI JAK ODPOWIEDZIALNIE TWORZYĆ PIĘKNO – REZULTAT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU GRUPY DAVINES – RAPORT

LUDZIE
Davines dba o dobre samopoczucie swoich pracowników na całym świecie, promując różnorodność i integrację, równość, wysoką jakość życia i rozwój zawodowy.

PLANETA
Mierzymy nasz wpływ podczas całego procesu produkcyjnego – naszym celem jest tworzenie produktów, które pozytywnie oddziałują na środowisko.

SPOŁECZNOŚĆ
Wspieramy w różnych aspektach społeczności lokalne, w których pracujemy, promując odpowiedzialne postawy wobec ludzi i planety.

Dowiedz się więcej o naszym pozytywnym wpływie na społeczeństwo i środowisko.

Pobierz i przeczytaj Raport o Zrównoważonym Rozwoju 2022/2023.
– RAPORT
Karta etyczna
Zbiór zasad etycznych społeczności naszej firmy, opracowany przez wszystkich członków grupy
W życiu codziennym jest miejsce na etykę, począwszy od dbania o dobre samopoczucie wszystkich pracowników. Karta Etyczna powstała w 2005 roku dzięki zaangażowaniu doradcy filozoficznego oraz pracowników Davines. Dokument nie jest zbiorem zasad ani instrukcji, ale raczej propozycją właściwych etycznych zachowań i postaw w pracy, pozwalających osiągnąć lepszą jakość życia wszystkim pracownikom. Dzięki niemu możliwe jest dzielenie się systemem wartości, który wyznacza właściwą drogę postępowania i inspiruje społeczność firmy.
W 2018 roku powstał film „New Blooming” Karty Etycznej, który prezentuje ewolucję etycznego DNA firmy.
B Corp
Opracowaliśmy na nowo sposób prowadzenia biznesu, traktując go jako pozytywną siłę, która może generować zysk, a jednocześnie wywierać pozytywny wpływ na ludzi i środowisko.
Po uzyskaniu certyfikatu B Corp w 2016 roku zdecydowaliśmy się dostosować cele organizacji do Sustainable Development Goals (SDG’s), określonych w Agendzie ONZ 2030, wprowadzając je do naszej strategii korporacyjnej. Dało nam to motywację do ciągłego doskonalenia się, która wyraża się w inicjowaniu nowych projektów, definiowaniu celów i monitorowaniu wyników, które zostały przedstawione w naszym corocznym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju.