Nasza historia
Grupa Davines została założona w 1983 roku we włoskiej Parmie przez rodzinę Bollati. Rozpoczęła działalność jako laboratorium badawcze produkujące wysokiej jakości preparaty do pielęgnacji włosów i skóry, przeznaczone dla renomowanych firm kosmetycznych z całego świata.
Dzisiaj, jako firma posiadająca zaszczytny tytuł B Corp, jesteśmy obecni w ponad 90 krajach na świecie. Oprócz siedziby w Parmie, nazwanej Davines Village, nasze oddziały zlokalizowane są w Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Meksyku, Deventer i Hongkongu. Współpracujemy także z lokalnymi dystrybutorami w pozostałych krajach.
Tworząc zrównoważone piękno, chcemy zachęcić ludzi do dbania o siebie, o środowisko, w którym żyją i pracują, oraz o wszystkie rzeczy, które kochają.
Davide Bolatti, Właściciel
1983
Rodzina Bollati zakłada firmę Davines w Parmie (Włochy).
Firma zaczyna działalność jako laboratorium badawcze specjalizujące się w produkcji najwyższej jakości produktów do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie znanych marek kosmetycznych.
1992
Pojawia się znak handlowy Davines jako marka kosmetyków przeznaczonych dla profesjonalnego rynku fryzjerskiego. Produkty wytwarzane są w siedzibie firmy oraz w laboratoriach w Parmie.
1996
Powstaje marka kosmetyków pielęgnacyjnych przeznaczonych do twarzy i ciała [comfort zone], skierowana do najbardziej luksusowych ośrodków SPA i odnowy biologicznej.
2004-2007
Davines staje się marką międzynarodową. Firma otwiera oddziały w Londynie, Paryżu, Meksyku i Nowym Jorku.
2009
Sustainable Beauty rozpoczyna rozwój marki Davines w Polsce.
2010-2014
W Londynie, Paryżu i Deventer otwierane są Akademie szkoleniowe Davines.
2015
Otwarcie Akademii w Nowym Jorku. Marka jest dystrybuowana w 95 krajach. Wielokulturowy zespół Davines w Parmie tworzą ludzie pochodzący z 31 krajów.
2016
Davines uzyskuje certyfikację „B-Corporation” i dołącza do grona firm, które chcą być najlepsze DLA świata.
2017
Sustainable Beauty otwiera w Warszawie Akademię szkoleniową MORE INSIDE HOUSE.
2018
Nowa siedziba firmy w Parmie „Davines Village” zostaje oficjalnie otwarta.
2020
W 2016 roku grupa Davines dołącza do grupy firm B Corp z wynikiem 99 punktów. W 2023 roku, dzięki wysiłkom całej firmy, otrzymuje ponownie certyfikat z wynikiem 123,5 pkt.
Celem życia jest sprawienie, aby bicie Twojego serca zharmonizować z rytmem wszechświata, aby dopasować Twoją naturę do Natury.
J. Campbell
Prezes, Właściciel
Davide Bollati, włoski przedsiębiorca, właściciel grupy firm rodzinnych Davines i [comfort zone].
Davide rozpoczął swoją karierę jako chemik w laboratorium R&D. Następnie dołączył do działu marketingu, pełniąc funkcję kierownika produktu. Następnie otrzymał stanowisko dyrektora generalnego, by finalnie objąć posadę Prezesa Zarządu i właściciela firmy.
Opisuje siebie jako twardo stąpającego po ziemi marzyciela.
Inspiruje go pasja tworzenia zrównoważonego piękna, połączenie technologii i szacunku do środowiska naturalnego. Piękno wewnętrzne jest dla Davide boskie.
Starożytni Grecy łączyli piękno z dobrem. Forma i treść, etyka i estetyka – wszystkie elementy są ze sobą powiązane. Piękno to składniki formuł, wyrafinowane opakowania.
Davide Bolatti i jego rodzina bardzo chętnie powołują do życia „zielone” obiekty. To kolejny krok do zaangażowania w zrównoważony rozwój, ponieważ fabryka w Parmie używa wyłącznie źródeł energii odnawialnej. Rodzina Bolatti inwestuje także w projekt kompensacji CO2.
Uważam, że w coraz większym stopniu to na firmach spoczywa odpowiedzialność za edukowanie konsumentów i wpływanie na ich zachowania w kierunku bardziej zrównoważonego świata
Dyrektor Generalny
Decyzją Zarządu Anthony Molet w maju 2021 r. objął stanowisko Dyrektora Generalnego Grupy Davines.
Anthony wychował się w Giremountiers we Francji, zanim przeniósł się do Paryża w 1993 roku, gdzie po czterech latach ukończył prestiżową ESLSCA Business School. Następnie dołączył do nowojorskiej filii francuskiej firmy rodzinnej, produkującej wysokiej jakości produkty do pielęgnacji skóry i włosów.
Później jego kariera potoczyła się szybko – awansował na stanowisko Dyrektora w dziale Sprzedaży Detalicznej, zyskując również tytuł Wiceprezesa Wykonawczego. W 2008 roku Anthony dołączył do Davines jako Dyrektor Generalny odpowiedzialny za region Ameryki Północnej. Podczas swojej kilkunastoletniej pracy w Davines Anthony wdrożył liczne rozwiązania, które zaowocowały stałym wzrostem, dzięki czemu Ameryka Północna stała ważnym rynkiem dla Grupy Davines.
Piękno + Zrównoważony Rozwój = inspirujące koncepcje dla każdego z naszych projektów – od formuł przez design produktów, po etyczne podejście i klientów.
W życiu codziennym jest miejsce na etykę, począwszy od dbania o dobre samopoczucie wszystkich pracowników. Karta Etyczna powstała w 2005 roku dzięki zaangażowaniu doradcy filozoficznego oraz pracowników Davines. Dokument nie jest zbiorem zasad ani instrukcji, ale raczej propozycją właściwych etycznych zachowań i postaw w pracy, pozwalających osiągnąć lepszą jakość życia wszystkim pracownikom. Dzięki niemu możliwe jest dzielenie się systemem wartości, który wyznacza właściwą drogę postępowania i inspiruje społeczność firmy.
W 2018 roku powstał film „New Blooming” Karty Etycznej, który prezentuje ewolucję etycznego DNA firmy.
Opracowaliśmy na nowo sposób prowadzenia biznesu, traktując go jako pozytywną siłę, która może generować zysk, a jednocześnie wywierać pozytywny wpływ na ludzi i środowisko.
Po uzyskaniu certyfikatu B Corp w 2016 roku zdecydowaliśmy się dostosować cele organizacji do Sustainable Development Goals (SDG’s), określonych w Agendzie ONZ 2030, wprowadzając je do naszej strategii korporacyjnej. Dało nam to motywację do ciągłego doskonalenia się, która wyraża się w inicjowaniu nowych projektów, definiowaniu celów i monitorowaniu wyników, które zostały przedstawione w naszym corocznym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju.
Wyłącznym dystrybutorem marki Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o. o.